Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qui n tana

oddelene vnimani

pane Havelko, uz jsem to psal minule, vase terapie nehou je jenom jeden z clanku systemu pomoci olidem, nenahrazuje skutecne chozeni az k pricinam vzniku techto pocitu, ktere jsou hluboko ulozeny v amygdale a kam ani terapie nehou nemuze zasahovat. vytahujete jenom jednu castecku celkoveho pohledu na system psyche a tak se snazite pomoci lidem, ale tim je neprimo posilate jeste do vetsich traumat v budoucnosti. nepracujete holisticky s clovekem a jeho psyche, protoze se nechcete dotykat traumat, ktera se nedaji lecit jednoduse prijetim nebo odpustenim (mozna byste si mel nastudovat, co se deje v tele cloveka pri odpusteni - z hlediska produkce endorfinu). jak jsem rikal, tohle muze byt metoda, ktera je jenom doplnkovou metodou prace s psyche, ale ne hlavni metodou. vyrazne zlepseni dusevniho stavu cloveka a prace s psyche je vec nekolika let.

0/0
18.1.2010 13:37

Jan Havelka

Re: oddelene vnimani

Souhlasím s Vámi, že práce s psyché je práce na celý život. Nesouhlasím s Vámi, že pocity jsou uloženy v amygdale. Jak jste na to přišel? Ještě víc nesouhlasím s tvrzením, že skrze terapii posílám lidi do ještě větších traumat v budoucnosti. To bych fakt nerad. Co Vás k takovému docela závážnému obvinění inspiruje?

0/0
18.1.2010 15:41

lakynom

Re: oddelene vnimani

Mám za sebou 10 let braní psychofarmak, to mi od depresí opravdu

nepomohlo. Po těch deseti letech pak letech tři roky psychoanylýzy s

docházením 2x v týdnu. To mi od depresí pomohlo. Velmi pozvolna a ne

zcela. A bylo to bolestné. Jistě bych si tedy neměla myslet, že deprese

je něco málo vážného, mělce uloženého kdekoli v těle či duši.. http://lorenzova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=143974&bk=87872

0/0
23.6.2010 5:26

hrobecek

k tematu Nesmrtelný duch na misi na zemi

Honzo, zatím nemám dost dukátů, aby mi systém dovolil více reakcí něž jednu na jednu diskusi, tak reaguji na článek zde.

Když napíšeš, že něco nějak je - a jedná se pro člověka o dost podstatné sdělení.

Dost se tento tvůj pohled liší od mé zkušenosti i od zkušeností troufám si říci většiny lidí i od toho, jak se nejčastěji pohled na člověka a svět prezentuje - jak ze strany filosofů, tak vědeckých poznatků, duchovních autorit atd. Takže pokud by se jednalo opravdu o skutečnost, byl by to dost zásadní příspěvek do pokladnice lidské moudrosti.

Pokud se nejedná o skutečnost ale jen o nějakou milosrdnou pravdu (iluzi), která by některým lidem měla pomoci snášet životní problémy, pak stačí uvést jen tento fakt.

Odpovědět bude to dobré jak pro tebe, tak pro mne. Pokud se jedná o skutečnost, musel bych zásadně pozměnit svůj dosavadní (v tom případě klamný) pohled. Stejně tak by to bylo určitě přínosné pro další čtenáře tvého blogu.

0/0
18.1.2010 11:28

Jan Havelka

Re: k tematu Nesmrtelný duch na misi na zemi

Ahoj Pepo,

 

tento článek je opravdu o tom, že "něco nějak je", klientka zde píše o své zkušenosti z terapie. Co z těchto sdělení Tě nutí měnit Tvůj dosavadní pohled? Ale některá sdělení z jiných článků tohoto blogu pro někoho mohou být inovativní. Rozhodně to nejsou milosrdné iluze, nebo aspoň já je tak sám nevnímám, ani je tak druhým nenabízím. Nabízím svůj pohled - o kterém jsem přesvědčen, že odráží skutečnost - jako pracovní hypotézu, která se osvědčila mně a osvědčila se v terapii i druhým. Nejsem filosof ani duchovědec, nekladu tak velký důraz na teorii, nemám ambice vytvořit bezrozporný teoretický aparát, ten ostatně dodnes nevytvořil nikdo a v oné "pokladnici lidské moudrosti" se stejně všichni se všemi jenom hádají.

 

Cílem terapie není indoktrinovat klienta, ale nabídnout mu nástroje, s jejichž pomocí se zlepší jeho duševní zdraví. Z tohoto pohledu považuji sdělení na tomto blogu za dostatečně ověřená na to, aby už mělo smysl o nich informovat druhé.

0/0
18.1.2010 12:48

intago

Re: k tematu Nesmrtelný duch na misi na zemi

Jaksi nechápu kritiku. Souhlasím s Honzou. Jde přece o psychoterapii, která není zas až tak odlišná od ostatních. Může lidem pomoci a pomáhá. Shrnul bych asi takto: Jakmile praxe podrývá teorii, je teorie špatně.

Je tady ale ještě jiný problém, který jsem naznačil. Je ale poněkud složitější.

0/0
18.1.2010 13:28

intago

Pěkné, ale

když jsem se channelingem ptal na podrobnosti, dozvěděl jsem se i to, co v článku není. Je to už dost ezoterika. Vyjádřila to v náznaku v sobotní příloze LN režisérka Sommerová: Plné břicho způsobuje lenost a lhostejnost.

Z toho vyplývá i styl karmy. Zkrátka ego rádo klid, ale to není náplň osudu.;-) Ale to by chtělo znát smysl života...

0/0
12.1.2010 14:57

Líza

vnitřní dítě

Mohu potvrdit,že to funguje.Absolvovala jsem terapii u pana Havelky a zabývali jsme se  vnitřním dítětetem.Tato metoda může připadat někomu podezřelá možná právě tím jak dobře funguje.Zkuste to.Nějakého kostlivečka z dětství má asi ve skříni každý.

0/0
5.1.2010 19:10

qui n tana2

myslim, ze to nefunguje

jako jedna z metod, ktera ma byt jakousi nadstavbou prace s traumatem se da tato metoda chapat, ale jako ucinny lek na to, co vlastne zpusobuje tyto problemy bych ji nedoporucil. zkuste radeji studovat primarni terapii nebo konstelace traumatu dle Franze Rupperta nebo Voice Dialogue, kde se z temito traumaty (a tady to vypadalo na hluboke trauma opusteni ditete a na hluboke stepeni psyche), ktere pracuji s traumaty daleko efektivneji a ucinneji.   

0/0
4.1.2010 21:28

leo5

Črtl jsem příspěvky klientek na vašem webu.

Velmi mne to zaujalo.Vaše terapie je živoucí,sálá srdečným teplem rozžhaveným mnoha životními bouřemi.Vaše rituální obrazy jsou účinné proto,že odpovídají skutečnosti.Princezna a Ministr,nádherné.Kéž by přibývalo lidí,kteří umí druhým objasnit vztah duch-rozum.---Zákon setby a sklizně,vysvětlují ho všichni původci velkých náboženství(Ježíš,Krišna,Buddha,..),u většiny následovníků však jeho přijetí zůstává vězet jen v rozumové rovině,což pak dokazují svým životem,většinou fatalistickým přístupem.Je požehnáním,když někdo umí v druhých oživit vhled na zákonitost osudu,tak že přebírá odpovědnost i za své myšlenky a pohnutky a stává se tak vědomým strůjcem své budoucnosti.---Snad bych měl výhrady k reinkarnační regresi.Ne náhodou při vtělení dostáváme pásku na vzpomínky na minulé životy a na období mezi nimi.Jejich spatřování by bránilo plnému prožívání,tím duchovnímu uzrávání.Člověk by měl strach z odpykávání minulých vin a v životních situacích by se pro dobro nerozhodoval zcela bezděčně.

0/0
4.1.2010 21:16

Jan Havelka

Re: Črtl jsem příspěvky klientek na vašem webu.

Dík, kdo chce vidět, vidí. To je úleva.

I já mám výhrady k regresní terapii, zejména když je motivem "poznávací zájezd do minulých životů". Ano, na řadu věcí dostáváme "pásku přes duchovní zrak" naprosto zákonitě. Ano, vypadá to, že naším úkolem je učit se tady žít za podmínek, kdy k řadě údajů prostě nemáme klíče. Přesto regresi někdy používám, u konkrétně indikovaných případů může velmi efektivně pomoci.

0/0
4.1.2010 22:14



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.