Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
ikoikoOK,, a ako vysvetluje vasa teoriaOK,, a ako vysvetluje vasa teoria tuzby pedofila alebo sadistickeho vraha? A ma sa im podvolit? |
![]() |
Jan HavelkaRe: OK,, a ako vysvetluje vasa teoriaSdělení: lidé by neměli být drženi ve vězení. Vaše námitka: a co pedofilové a sadističtí vrazi? Odpověď : Těmi se zabývá úplně jiná disciplína. Tento blog je o psychoterapii, nikoliv o trestním právu. |
![]() |
hrobecekNádhernej článek ?Jsou dva základní přístupy ke skutečnosti: Hodně lidí, hledá a nakonec věří něčemu, co by se jim líbilo, kdyby to tak bylo. Pak jsou lidé, kteří hledají, jak je to doopravdy. Pro kterou z těchto dvou skupin je určena hypotéza prezentovaná v tomto článku? Popisuje skutečnost nebo je to jen pohádka pro dospělé? Je to jen názor, nebo hypotéza vychází z nějakých objektivních faktů? |
![]() |
Jan HavelkaRe: Nádhernej článek ?Ke kterému z těchto dvou tebou definovaných přístupů ke skutečnosti bys přiřadil křesťanství, islám, hinduismus, budhismus, vědecký materialismus... a jak bys to přiřazení zdůvodnil? Tyto "zavedené" nauky podle tebe popisují skutečnost, nebo jsou to podle tebe jen pohádky pro dospělé? Pokud popisují skutečnost, proč jsou ale navzájem nekompatibilní? |
![]() |
intagoRe: Nádhernej článek ?ano, zčásti nejsou kompatibilní, zejména buhismus vůbec neuznává Stvořitele. Je to proto, že jsme rozvojová civilizace. Jistě víte, kolik je tu zarytých materialistů. Jsme tak ve druhé obecné a tam nemůžete učit ani středoškolskou nauku. |
![]() |
viveka77Re: Nádhernej článek ?I k uvedeným náboženstvím lze přistupovat oběma jmenovanými způsoby. Někdo se romanticky unáší pohádkami a někdo na sobě doopravdy zapracuje a mravní očistou se uschopňuje chápání skutečnosti. |
![]() |
hrobecekRe: Nádhernej článek ?Uvedené náboženské i nenáboženské směry poskytují prostor pro oba typy hledajících - těch, kteří hledají sladkou iluzi i těch, kteří hledají pravdu. Některé tíhnou více k iluzi a víře - tedy poskytují více prostoru pro iluze, naděje a podobné náplasti na bolavé ego, jiné více vybízejí k vlastnímu hledání, pochybnostem a odpovědnosti - například buddhismus či materialismus. Předpokládám, že jsi všechny tyto směry odmítl a nahradil je přístupem publikovaným v tomto článku. Je to pro tebe otázka víry v něco jiného a nebo je to výsledkem bezprostředního poznání, že je to tak? |
![]() |
viveka77Re: Nádhernej článek ?Pokud to funguje a odpovídá zkušenosti, jde o popis skutečnosti. |
![]() |
hrobecekRe: Nádhernej článek ?Jak by mohla "fungovat" prezentovaná hypotéza? Může fungovat tak, že pokud jí někdo věří, vysvětlí mu některé jeho problémy se sebou a okolním světem a uklidní ho, naplní nadějí a podobně. Ale takto funguje celá řada jiných iluzorních teorií. To je terapie iluzí. Nic proti tomu - a mám osobně dojem, že prezentovaná hypotéza patří právě do této skupiny. Jen mne zajímalo, zda se náhodou nejedná o něco solidnějšího, co by vycházelo z nějakých solidních základů a poznatků. |
![]() |
viveka77Re: Nádhernej článek ?Nene, "funguje" znamená, že není v rozporu s pozorováním a zkušenostmi, a že jednání podle ní přináší také jí předpokládané důsledky. Prostě že odpovídá skutečnosti. Dle mého právě tato jak říkáte hypotéza, popisuje skutečnost velmi výstižně, přehledně, srozumitelně a dobře, nakolik dobře lze vůbec skutečnost slovy popsat. Pokud ji někdo přijme jako pracovní hypotézu o fungování světa, určitě nepochybí, naopak, může se tak dopracovat k vlastním vhledům a vlastním, třeba i lepším, popisům. |
![]() |
viveka77Re: Nádhernej článek ?Může fungovat tak, že člověk začne hledat, k čemu ho má jeho vnitřní nejopravdovější touha, protože její uskutečnění je právě tím jediným co ho může naplnit. Na první pohled jsme plní tužeb - ale vidíme skutečně ty pravé? Co si doopravdy přeji? Co mě opravdu udělá šťastným a naplněným? Jsou v nás houštiny předsudků, lpění, chtění i nechtění, komplexů, je těžké se v nich vyznat. Je třeba snažit se být poctivý sám k sobě a ptát se sebe co nejúpřimněji: Je tohle opravdu to, po čem toužím? |
![]() |
hrobecekRe: Nádhernej článek ?Ano, hodně z toho, co píše Honza je obecně akceptovatelné a velmi dobře vystiženo. Myslím jeho článek o vnitřním dítěti a v tomto článku postřeh, že naše problémy do značné míry pramení z potlačené spirituality. Jediné, co mi připadá naprosto "visící ve vzduchu", nesouvisející s tím, co je zde dobré - vnitřním dítětem ani potlačenou spiritualitou je teorie o rozumu, který je "zde" domorodcem a citu, který je zde na "misi" odněkud jinud. Takových podobných překvapivých teorií se vyskytuje spousta, včetně UFOunů, konců světa atd. To jsou ale jen výplody fantazie, přicházejí jakoby odněkud shora. To "shora" je umožněno schizofrenním rozdělením osobnosti, které pak vede k víře v to, co si naše mysl vyfantazírovala a "halucinací" si sdělila . Proto jsem se ptal na původ a zdroj této hypotézy. A už se těším, že se to v blízké době dozvím :-) |
![]() |
Jan HavelkaRe: Nádhernej článek ?Pepo neboj, je to něco solidnějšího, rozhodně nenabízím "terapii iluzí", jednak by mě to nebavilo a jednak by to dlouhodobě ani moc nefungovalo. Časem se pokusím o filosofickém pozadí svých hypotéz napsat něco víc v samostatném článku a trochu to obhájit, inspiroval jsi mě k tomu.
Ale z mého pohledu právě to Tvoje "lidé, kteří hledají, jak je to doopravdy", čili Tvé přesvědčení, že pravdy o životě se lze dobrat rozumovou argumentací (kterou po mně tady požaduješ), je naprostá Tvoje autoterapie iluzí. To je jako věřit, že dokážeš vyrobit perpetuum mobile. Dobrat se rozumovou argumentací pravdy o životě se snaží filosofové už několik tisíc let, ale dodnes z nich nevypadlo NIC, co by člověku v tom životě opravdu pomohlo. TO TOTIŽ PRINCIPÁLNĚ NEJDE a právě filosofie je toho pádným důkazem. Proto nerad filosofuju, raději nabízím hypotézy, které fungují, které člověku pomůžou. |
![]() |
hrobecekRe: Nádhernej článek ?Hledat, "jak je to doopravdy", co je skutečné a co iluze, opravdu nelze jen rozumovou argumentací. Rozum je totiž "podmnožinou" skutečnosti, proto ji logicky nemůže obsáhnout. Skutečnost je poznatelná jedině tak, že se jí člověk - či co to je - stane. A stane se jí tehdy, není-li ničím jiným, tedy mimo jiné, nedrží-li se žádné iluze. A zde je nám zpočátku rozum dobrým pomocníkem, aby odfiltroval ty nejprimitivnější iluze, osobní zauzleniny, komplexy, "poranění" atd. K tomu mimo jiné ta terapie vnitřního dítěte určitě může přispět. |
![]() |
viveka77Nádhernej článekZbývá doplnit, že i ona zapečetěná obálka se otvírá postupně - další info se člověku odhalí až tehdy, když svým životem prokáže, že předchozí pochopil. A správné náboženství by mělo být právě metodou k otevírání této "obálky". Udělal jste mi velkou radost |
![]() |
intagomyslím, že autorpoctivě vyjádřil své názory a zkušenosti, ale po pravdě řečeno se zapomněl optat Stvořitele, co tím myslel, když nás s touhami stvořil. Stovky generací filozofů a psychologů se snažili na to přijít, ale nikdo z nich si není dost jist. Je to totiž vysoko nad naše schopnosti tohle zjistit.
Odpověď totiž můžeme získat jen od Stvořitele v rozšířeném vědomí. Např. Platon i Plotinos takové světlé chvilky měli, ale jakmile skončily, zase spadli do naší omezené inteligence.
Takže ergo kladívko- z mých meditací vyplývá úplně jiný pohled, ale na to musíte do meditace sami, nedá se to ani popsat, ani pochopit jen tak rozumem. Vše je nekonečně složité a přitom úplně jednoduché, jednota protikladů v praxi. |
![]() |
Jan HavelkaRe: myslím, že autorRomane, máš zase pravdu. Až budeš opět hovořit se Stvořitelem, vyřiď mu prosím moji omluvu, že jsem se Ho opět zapomněl optat, vyptej se ho na tuto veledůležitou otázku (bez ironie) sám, a tlumoč pak nám zde Jeho odpověď pokud možno tak, abychom ji v naší omezení inteligenci dokázali pochopit, čili raději nekonečně jednoduše, než nekonečně složitě. Budeme Ti vděční. |
![]() |
intagoRe: myslím, že autorOdpověď je jen zčásti možno vyjádřit verbálně. I tak by to bylo dlouhé. To bych musel použít termíny jako Absolutno, Potencionalita, koule archetypů atd. Ostatně mám to v knize na mystika.mysteria.cz Ale proč se nezeptáš sám?? Chann přece umíš už přes 10 let. Jen mít k němu správný vztah jako k prostředku komunikace s Autoritou. Mohl bys dokonce v meditacích, jejichž náznaky jsi také před léty měl sám, prožít co já, Miloš a tisíce dalších od Platona až po dnešek, vlastně stále totéž Poznání. To by na tvoji tvorbu mělo obrovský kvalitativní vliv, ostatně jako na všechny, co To zažili. I dr.Tomáš by měl z tebe radost. Kdepak nějaké řeči, rozšířené vědomí, to je argument! |
![]() |
Jan HavelkaRe: myslím, že autorRomane, verbálně jsi nevyjádřil vůbec nic. Místo toho píšeš, že Ty (a Miloš a Platón a další) jsi prožil Poznání v rozšířeném vědomí, kdežto my ostatní tady vedeme jenom nějaké řeči. Že kdybych to konečně začal dělat jako Ty, mělo by to na moji tvorbu obrovský kvalitativní vliv.
Jenže otázka se netýkala toho, kdo z nás dvou je větší duchovní borec, ale tlumočení odpovědi Stvořitele na otázku, co tím myslel, když nás stvořil s touhami. |
![]() |
intagoRe: myslím, že autorznáš to přísloví, že je lepší naučit člověka rybařit, než mu dávat ryby? Chann umíš, tak co se ptáš mne? Dříve než napíšeš příspěvek, že jsem to měl napsat, jsi to mohl mít zjištěné. A vlastní výsledky, nejlepší výsledky. Tak do toho, já ti to zverifikuji. Také jsem neřekl, kdo je jaký borec, o tom to vůbec není, ale o samostatné profesionální práci. Kdybys dělal duchovní práci jako své webové stránky, dávno bys byl již osvícen, to je můj názor |
![]() |
hrobecekNesmrtelný duch na misi na zemiMěl bych k této hypotéze několik doplňujících otázek: 1. Jak jsi na to přišel, že je to tak? 2. Když je tělo "tady" domorodcem, co to znamená. Má nějakou svoji bytnost - vědomí sama sebe, nebo co to je? 3. Je také ve zvířatech toto dilema mezi nesmrtelným duchem a tělem, nebo jsou zvířata jen tělem - domorodci? 4. Jaký účel má ta mise nesmrtelných duchů tady na zemi? |
![]() |
Jan HavelkaRe: Nesmrtelný duch na misi na zemiAhoj Pepo, vítám Tě na blogu. Ostatním tímto představuji kamaráda z mládí, který mě kdysi přivedl k Tomášům, roky jsme spolu meditovali a pravdu hledali, ale když jsem tu jógu po mnoha letech zabalil, Pepa mi to neodpustil. Čas od času spolu vedeme debaty, jako je tato: www.havelka.info/p_pepa.html. Pepu považuju za zkušeného duchovního člověka, který rozhodně není žádným prázdným šálkem a neptá se mě proto, aby se něco dozvěděl. Ptá se proto, aby mě zkoušel, protože je přesvědčen, že svým terapeutickým působením lidem možná více škodím, než pomáhám.
Takže Pepo, proč se mě ptáš na tyto věci a jak Ti pomůže, když Ti na ně odpovím? Předpokládám, že Tobě to nepomůže, protože Ty už pomoc nepotřebuješ, ale pomůže to možná mně, abych při tom odpovídání snad už prokoukl hrátky svého ega. Rozumím Ti správně? |
![]() |
Hana BorovskáTouhou se tu rozumí výhradně touha duše a duchanikoli fyzické nebo psychické potřeby domorodce. Proto taky není úplně jednoduché podstatu vlastní touhy vždy vnímat a rozumět jí, proto taky tolik lidí nevnímá svoji misi tu na zemi. Vyplývá to hlavně z odstavců Rozum a touha a Lidské city a touhy jsou duchovní. Klíčová místa, která podle mě nedávají moc prostoru k nedorozumění, jsou tato: "Cizinec (nesmrtelný duch) se v nás projevuje jako cit a touha. (...) (...) Na rozdíl od zvířat jsou lidské city a touhy ve své podstatě duchovní. Každý vnímavý člověk na dně své duše hluboce touží po kráse, lásce, harmonii, (...) Mnoho z nás ve své touze zřetelně vnímá i touhu po Bohu, po pravdě, po kontaktu s Vesmírem, po světlých výšinách." |
![]() |
stařec bez mořeZnám jednoho, který rozumem nepotlačujetouhu. Myslím sexuální. Jednou se mu povedlo v našem městě nakazit pěknou řádku ctihodných manželek siflem. Neřekl bych, že je šťastnější než ti, co podobnou touhu rozumem potlačí. |
![]() |
stařec bez mořeJá si myslím,že je to strašně složité. Co si asi myslí mravenci, když jim někdo šlápne omylem na mraveniště? Třeba jejich filozofové na to najdou nějaké vysvětlení a tak nějak postupujeme i my. |
![]() |
maxasVyprávěnka ,ovšem bez hmatatelných důkazů.První otázka zní proč si myslíte, že to platí pro každého? Už v předhusitských dobách se tradoval názor o třech kategoriích lidí : předurčení, nepředurčení a zavržení. Pouze předurčení mají konkrétní životní program, jehož účelem je vylepšit duchovní profil, potlačit nežádoucí vlastnosti, prostě dosáhnout co nejlepšího životního skore. Nepředurčení jsou ponecháni sami sobě a mají jen dvě možnosti, postoupit mezi předurčené nebo spadnout k zavrženým, kteří žádné možnosti nemají a jsou pouze nositeli zla na tomto světě a tvoří kompars k modelovým situacím pro první skupinu. Druhá otázka zní, proč si mislíte, že lidské emoce jsou iracionálního původu, když existuje bezpočet studií pokusů a závěrů neurologů, které jednoznačně prokazují, že veškeré emoce pocházejí ze starších vnitřních struktur mozku, tedy z opičího dědictví. Jsou snadno uměle vyvolatelné, ovlivnitelné a potlačitelné, neboť jsou vyvolávány příslušným chemickým působkem. A touha rovněž nemá se spiritualitou nic společného. |
![]() |
Jan HavelkaRe: Vyprávěnka ,ovšem bez hmatatelných důkazů.Konkrétní důkazy o vysoké terapeutické účinnosti popisovaných nástrojů najdete na www.terapie-nehou.cz/zkusenosti-klientek.php, kde jsou uveřejňovány konkrétní zkušenosti konkrétních klientů i s jejicjh kontakty, aby bylo možno se jich konkrétně vyptat, kdyby Vás to opravdu zajímalo. Brzy začnu takové příběhy uveřejňovat i zde
Řečeno Vaší terminologií, tento blog je opravdu věnován zejména "předurčeným", ale k nim se může kdykoliv přidat kdokoliv, kdo po tom touží. V tom je právě ta finta. Váš argument, že ušlechtilý lidský cit a touha (o kterých je v článku řeč) pocházejí ze starších vnitřních struktur mozku, tedy z opičího dědictví, není moc hezký, ani přesvědčivý.
Touha nemá se spiritualitou nic společného pouze v křesťanském pojetí. Všude jinde je ta spojitost naprosto evidentní a pro duševní zdraví úplně klíčová. |
![]() |
miky963Re: umění transformaceJediná má osobní zkušenost je, že tento postup fujguje. Dál to zde nechci a nemůžu vzhledem k omezenému prostoru rozvádět a nevím jak dalece jste měl možnost se s tímto výše avizovaným učením seznámit. Jinak toto vaše poslední zamyšlení v blogu mě potěšilo. |
![]() |
Jan HavelkaRe: umění transformaceČetl jsem Čtyři dohody, líbilo se mi to jako úvaha, se kterou souzním, ale nejsou tam nabídnuty žádné nástroje, které by člověku mohly pomoci něco z toho uskutečnit. Já se snažím zaměřovat právě na ty nástroje a na tu pomoc. |
![]() |
wandering starVy v tom ale máte maglajzSpiritualita a emoce, všechno v jednom guláši, stačí přidat vodu a zamíchat. |
![]() |
dvdmchlPohádka jen podporuje druhý extrém.První extrém je řídit se jen pomocí rozumu, druhý je používat pouze intuici. Podle mně musí být zapojeny obě složky stejnou měrou. Převedeno do oné pohádky, není přece fér udělat si z domorodce otroka. |
![]() |
Jan HavelkaRe: Pohádka jen podporuje druhý extrém.Ještě jsem neviděl, že by si někdo udělal z domorodce otroka. To v životě opravdu nehrozí. Jak jste na to přišel? Zato jsem dostatečně zblízka viděl už stovky lidí (klientů) se zablokovanou touhou. Máte ale pravdu v tom, že v životě je třeba zapojit obě složky. Bez mozku a rozumu by se člověk vůbec nedokázal v pozemském prostředí projevit, nedokázal by ani najít cestu, ani spočítat peníze. Ale pokud rozumem stanovujete i cíle svých cest, není to úplně v pořádku. Jak potom v životě dojdete k tomu, co opravdu milujete? Toho lze dosáhnout pouze tehdy, kdy cíle stanovuje touha. |
![]() |
krysodlak pizmovyRe: Pohádka jen podporuje druhý extrém.Nikdo nestanovuje cíle svých cest rozumem, i když si to o sobě může myslet. Motivace člověka je vždy emocionální a iracionální (ve smyslu ze žení z rozumu). Rozum a myšlení jen hledají cesty, jak těch cílů dosáhnout. |
![]() |
Jan HavelkaRe: Pohádka jen podporuje druhý extrém.Určitě máte pravdu, rozhodování je víc nevědomé a iracionální, než lidé tuší, ale zásadní rozdíl mezi sňatkem z rozumu a sňatkem z lásky opravdu existuje. To není fikce ani teorie, ale každodenní praxe. To, že je rozhodování iracioniální, bohužel ještě neznamená, že je v souladu s touhou. Opakuji, že pokud se člověk nerozhoduje v souladu s touhou, obvykle v životě nenajde to, co miluje. |
![]() |
Zuzana Hejnájen bych doplnilačlověk dosáhne dospělosti v okamžiku, když ví, že se může řídit svou touhou. Pak teprv začne zrát - do červena, do šťavnata....:-) |
![]() |
krysodlak pizmovyRe: jen bych doplnilaNastudujte si alespon elementy nějaké psychologie, přednostně psychodynamického směru. A něco o nitropsychických konfliktem. Nitropsychický konflikt může znamenat mimo jiné střet dvou protichůdných přání. Na jedné straně člověk touží po blízkosti druhých, na druhé straně chce být sám a zachovat si nezávislost a svobodu. V jednom okamžiku udělá něco zakazáného, za chvíli se za to stydí (konflikt id versus superego). Kterou z těch mnoha protichůdných a střídajících se tužeb se dle vás má člověk řídit, aby poznal, že už je zralý? Můj otec říkal, že člověk dosáhne dospělostii, až mu umřou oba rodiče. |
![]() |
Milca333Re: jen bych doplnilaNěco z toho nejsou vlastní touhy, ale programy, které máme přejaté a nejsou nám vlastní....je třeba se dostat na prapodstatu své vlastní touhy....a to není vždy jednoduché |
![]() |
krysodlak pizmovyRe: jen bych doplnilato je otazka, vsechny vzorce lidského chování jsou asi programy. Třeba Freud touhy rozdělil do tří prihrádek - id (tam se nachází instinkty a pudy, zejména sexuální pud), superego (tam se nachází hodnoty vnucené nám společností, které tvoří svědomí), a vnější realitu, která na nás klade neustále požadavky a omezení. Cílem našeho já je hledat mezi těmi třemi kompromis. Je snadné si představit konflikt mezi sexuální touhou a společenským tabu, nebo mezi vlastním svědomím atd. Je sexualita taky jen program, nebo se jedná o prapodstatu touhy? |
![]() |
Jan HavelkaRe: jen bych doplnilaMně už oba rodiče umřeli dávno :-). Ale v tom ještě dospělost nespočívá. |
![]() |
Zuzana HejnáRe: jen bych doplnilaZralý člověk neřeší, která z jeho protichůdných tužeb je ta správná.... Já se živím vlastními silami a vlastními rozhodnutími od šestnácti let, s dospělostí psychickou (a citovou) to nemá pranic společného. |
![]() |
Jan HavelkaRe: jen bych doplnilaAno, protože "správnost" je obvykle pouze rozumová kategorie, skrze ktrerou jsme často pouze manipulováni druhými. |
Žebříčky
- Jiří Turner
Také se stydíte za to, že budete volit Babiše?
- Blog Info
Je dobojováno. Nepomohl ani Mára, ani Jezulátko
- Michal Sabó
Volby jsou prohrané, jdeme bojovat na Ukrajinu - O tom, jak dezinformátoři zničili ČR
- Petr Hannig
Mesiáš
- Jaroslav Flegr
Nalejme si čistého vína – většina Čechů chce za prezidenta Babiše
- Milan Smutný
Prezidentské volby byly a jsou voláním 2,4 milionu Čechů o pomoc
- Tomáš Flaška
Fňuky fňuk. Jako vždy od Andrejka.
- Filip Vracovský
Sázka na Babiše
- Blanka Fay
Náctiletá dívka brutálně kope jinou dívku? Aneb útok za hranicí všeho..
- Danka Štoflová
Proč jsem si nevzala Pištu Hufnágla
- Petr Hannig
Mesiáš
- Tomáš Flaška
Fňuky fňuk. Jako vždy od Andrejka.
- Ladislav Větvička
Volby dopadly super, enem detajly se musi poopravit
- Danka Štoflová
Proč jsem si nevzala Pištu Hufnágla
- Ladislav Větvička
Bratrovražedny boj na chvilu utichnul a po 14 hodině se rozjede znova
- Jiří Turner
Také se stydíte za to, že budete volit Babiše?
- Markéta Šichtařová
A není ten prezident nakonec celkem jedno?
- Richard Peterka
Aktivismus českých novinářů ohrožuje žurnalistiku jako profesi
- Michal Sabó
Volby jsou prohrané, jdeme bojovat na Ukrajinu - O tom, jak dezinformátoři zničili ČR
- Milan Smutný
Prezidentské volby byly a jsou voláním 2,4 milionu Čechů o pomoc