Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T50o58m41á47š 72V91o29g98n82a71r 4653201309503

Dobrý den, pane Havelko,

chtěl bych se vyjádřit k bodu 2. Poruchy látkové výměny v mozku

Jsem s Vámi na stejné lodi nevíry v antidepresiva, domnívám se že závislost na čemkoliv je negativní. Sám jsem je bral 3 roky. Vy ale o nich píšete, jako by to byl jediný způsob řešení bodu 2., který by měl být navíc hypotetický. Já jsem naopak přesvědčen, že tento důvod (neurotransmitery atd.) deprese je důvodem zásadním a dokázaným. Látková výměna je ale především ovlivněna stravou, protože spoustu chemických látek si tělo nemůže vyrobit, když k nim nedostane suroviny, nebo je zahlceno balastem. Není náhodou, že lidé se špatně vyvinutým mozkem, depresemi a podobně byli v dětství vyživovány především mléčnými výrobky, nebo se takto stravovala matka v těhotenství. V tomto případě může být tím největším balastem bílkovina cassein (+ další telecí složky) a velké množství lepku, které jako členové civilizované země svorně několikrát denně jíme. Dalším balastem je rtuť (a jiné těžké kovy), která se ráda váže v mozku, kterou nám nezodpovědní zubaři v klidu dávají do úst, farmaceutické firmy do očkování, nebo ji konzumujeme v rybách. Špatným vývojem z dětství poškozený mozek lze velmi těžko "opravit". V těchto věcech vidím hlavní důvod toho, proč právě v nejbohatších částech světa (Severní Amerika a Evropa) je největší výskyt depresí a dalších disfunkcí mozku. To je ale věc teorie, záležitost prevence a dalších výzkumů (které bohužel většinou financují farmaceutické firmy ve prospěch svých preparátů). Naštěstí lze spoustu informací nalézt na internetu, např. http://www.lekari-online.cz/health-and-beauty/ve-sparech-lepku.

      Měl jsem deprese a Obsedantně

Kompulzivní  poruchu. Dle rad http://uzkost-deprese.webnode.cz/ jsem přestal konzumovat lepek. Můj

psychický (i tělesný) stav se zásadním způsobem zlepšil a OKP jsem již více neměl. Jsou to téměř 2 roky. Kdykoliv 2x či více sním něco pšeničného, vrací se mi špatné psychické stavy. Alergie na lepek u mě nebyla potvrzena.

0/0
24.1.2013 10:51
Foto

J94a61n 37H14a77v16e15l41k88a 3211806961105

Částečně s Vámi souhlasím, protože mám sám podobnou zkušenost. Zkouším už několik měsíců bezsacharidovou dietu (viz můj text Opulentní dieta na tomto blogu) a pozoruji zřetelné zlepšení emocionální kondice, jakoby škroby, cukry (a lepek) byly něčím pro moji psychiku jedovaté. A také mám imunologicky potvrzeno, že na lepek ve skutečnosti alergický nejsem. JENŽE - vetšinu depresí jenom dietou vyřešit prostě nemůžete. Můžeme se shodnout na tom, že bezlepková dieta (a já dodávám, že možná ještě lépe úplně bezsacharidová) může psychice dost pomoci.

0/0
26.1.2013 23:29
Foto

J80a53n 87H69a67v98e82l14k94a 3501686231455

Doplňuji, že traumata z dětství, včetně prenatálního (o kterých pojednává např. i níže v diskusi citovaný Arthur D. Janov v knize Prvotní výkřik) lze zařadit do kategorie "3. Nepříznivé nehmotné okolnosti (kletba, uhranutí, karmická zátěž)". Pouze místo "kletba" se říká "minulé trauma", význam je stejný. Terapeut pak stojí v roli toho, kdo z klienta tuto kletbu sejme. Podobně funguje i regresní terapie. Tohle ale na depresi fungovat z principu natrvalo nemůže, protože skutečná příčina deprese - vnitřní konflikt - tím není nijak ovlivněna.

0/0
22.12.2012 14:29

T61a31ť26á55n26a 63L40u50b64e37r39o30v50á 4805778197687

Myslím,že nejhorší pro duševní zdraví jsou pocity viny.Ty nás vrhají do depresí a roztáčejí kola karmy.

0/0
17.12.2012 9:13
Foto

J29a65n 75H90a47v54e94l12k97a 3211476451985

Myslím, že ještě destruktivnější může být opačný pól – pocity oběti, čili obviňování druhých (případně Boha).

+1/0
17.12.2012 22:03

D21a67n89a 42M53a83š25k43o93v27á 4665584261262

Tento článek považuji za nebezpečný.

"Nic proti antidepresivům, jsou k nezaplacení, když je člověku opravdu zle, ale depresi léčí asi stejně, jako injekce proti bolesti u zubaře léčí ten nemocný zub." To je lež.

+2/−3
15.12.2012 10:10

D57a48n26a 27M14a94š36k30o13v47á 4535244761302

Zvulgarizuji, neb zjednoduším, nicméně pokud bych měla použít také přirovnání, tak podle mě

"antidepresiva léčí asi stejně jako sádra zlomeninu".

+1/−1
15.12.2012 10:12

C52a28r52m91e15n 64K26e71l39l18i36e 8931921341358

Antidepresiva davaji pacientu podporu podobne jako berle a pomahaji mu fungovat v kazdodennich situacich. Ne skvele, ale fungovat.

Jejich ucelem je pomoci pacientovi pres nejhorsi a pomoci mu dostat se do stadia rehabilitace. Je nutne je spojit s pravidelnou psychiatrickou a psychologickou konzultaci, zrevidovanim -ozdravenim zivotniho stylu a zvyku, mozna i zmenou profese.

+3/−1
15.12.2012 10:42

D48a18n42a 31M37a46š62k80o92v43á 4495714901642

Ano.R^

+1/−1
15.12.2012 11:26

P52a87v39e16l 93S89y74c74h73a 5536617983856

Ano. Problém je, že kost po zafixování zahájí regsnerační proces. U těch antidepresiv to tak nefunguje. Dají podporu, regenerační proces je věc další...

+4/0
15.12.2012 10:55

D19a17n90a 19M12a11š93k64o38v21á 4925484831882

Vnímám to tak, že během té podpory umožní ATD vnímat svět, sebe, věci kolem jinak než dřív. Odstup, nadhled. Neumím to přesně vyjádřit, jen jsem reagovala divočeji na odmítání ATD, protože je u nás stále zafixováno, že k psychiatrovi jde jen blázen a ATD bere tentýž. Jinak souhlkasím s tím, že ani terapie, ani Atd nemusí být samospasitelná.

+1/−1
15.12.2012 11:22
Foto

V47a59n58d64y 91V35á17v85r30o95v86á 6981446599731

Vstoupím do debaty. Bez ATD bych se depresí asi nezbavila. Nemluvím o vyléčení, ale o získání mírného nadledu a pochopení vlastní situace. A ještě něco, je nesmírně důležité mít kolem sebe lidi, kteří neshazují mé onemocnění, ale jsou mi oporou, i když zcela nechápou. Jinak se člověk ocitne často v bezvýchodné situaci. To je má zkušenost.

+3/−1
15.12.2012 21:42

D44a87n68a 38M60a53š72k11o33v47á 4705954981232

:-) Vítej! Vidíme to stejně. Obojí. Prostě nemá smysl zastírat, že na něco člověk najednou sám vlastními silami nestačí.

+3/0
15.12.2012 21:45
Foto

J46a67n 20H10a37v24e24l87k69a 3731776331865

A jaké byly podle Vás příčiny Vaší deprese?

+1/−2
16.12.2012 23:16
Foto

J93a32n 12H66a44v90e93l32k33a 3201326451735

Výstižné přirovnání, děkuji.

+1/−1
15.12.2012 19:29
Foto

J57a35n 27H31a39v17e71l53k58a 3291876431315

Ale tady přece nikdo antidepresiva neodmítá. Nic takového jsem nenapsal (cituji sám sebe: "jsou k nezaplacení, když je člověku opravdu zle"), ale ani jsem si dokonce nic takového nemyslel. Ani nikoho neodrazuji od psychiatrů. Sám jsem kdysi chodil na psychiatrii a byl na antidepesivech, dobře vím o čem píšu. Když mě bolí zub, jsem vděčný za každy prášek a injekci proti bolesti. Ale jen jimi se ten zub obvykle nevyléčí. Co je na tom článku tak nebezpečného?

+2/−2
15.12.2012 14:56

J58i29ř98í 98N63o81v30o85t17n11ý 2448133604185

Ach jo, opět další, co si myslí, že přícin deprese je jenom pár. Poslední výzkumy transgenerační psychologie ukazují, že těch přícin je daleko více. Tohle je reklama opět na hlouposti, kterými jenom oblbujete lidi a dáváte jim falešné naděje.

+3/−2
10.12.2012 10:32
Foto

J29a52n 23H57a86v64e63l66k88a 3701476441705

Můžeme poprosit o nějakou citaci? Sám jsem prošel i terapií zaměřenou transgeneračně a žádné další ověřitelné a hlavně terapeutovatelné příčiny deprese se tam opravdu nenašly. Proto nabízím alternativu k transgeneračnímu principu - hypotézu rodové karmy, která je alespoň v mém světě jednodušší a hlavně o hodně terapeuticky produktivnější.

+1/−1
10.12.2012 10:48

J60i42ř44í 13N23o33v22o41t74n32ý 2338553494255

Hypotéza rodové karmy ... Děkuju, to stačí na to, abych poznal, že tomu vůbec nerozumíte a že jste si sám mnoho věcí nevyřešil. A ještě teď chcete pomáhat jiným. Protipřenos bude jak vyšitý.

+2/−2
10.12.2012 10:51

P86a50v34e81l 27S77y97c52h10a 5456707113776

Jste příkrý, terminologie je jedna věc, ale ne ta nejzásadnější pokud je vůle porozumět...

+2/−1
10.12.2012 10:58
Foto

J67a90n 39H38a60v29e21l68k53a 3711966301785

Byly doby, kdy stačilo nahlas vyslovit troufalou myšlenku že země není středem vesmíru, případně že se dokonce otáčí, aby se tím člověk odborně znemožnil. Řadě oponentů už jenom podle toho poznala, že dotyčný tomu nerozumí.

+1/−1
10.12.2012 14:31

F47e76l54i30x 88H11o46r48á75k 8261640878306

Ve světle skutečnosti, že za šestihodinovou terapii berete od pacientů 6 000 Kč, považuji váš blog spíše za reklamní akci, než za cokoliv jiného.  :-/ Rv

+1/−2
10.12.2012 9:15
Foto

J66a71n 18H41a98v41e22l54k54a 3491446931725

Kdyby to měla být jenom reklamní akce, neuveřejňoval bych zde svoje know-how (a bezplatně :-). Považuji tento blog především za osvětovou akci. Doufám, že aspoň někomu aspoň trochu pomůže z utrpení.

+1/0
10.12.2012 10:28

P36a38v55e43l 77S36y61c47h39a 5316967793556

Věřím Vám:) doplnil bych jen své postřehy.

K první příčině - svět kolem nějak vnímáme. A pokud ... Jak já říkam... Nepochopíme sami sebe a to jak lidé fungují, nepochopíme ani to o se děje kolemn nás. A naše pocity nenastavují události kolem, ale to jak ty události přijmeme. Stačí, abychom si nechali zdeformovat náš pohled na člověka a svět a začneme vše hodnotit tak nějak posunutě. Pak jako spouštěč deprese může fungovat nejen samota v bytě ale třeba ztráta klíčů:)

Příčina druhá. Byl bych opatrný. Věřím, źe na svět MůŽETE přijít s predispozicí, která je za hranicí 'srovnatelnosti'. Ale nevím jak to je, jen to nevylučuji. Máte určitě ale pravdu v tom, že antidepresiva jsou kompenzační věc, ne kurativní. Na druhou stranu...lidem co se chtějí vyléčit, mohou poskytnout prostor na to to udělat. Bez nich by tn prostor nenašli...

K třetímu bodu-platí uplně to samé co k prvnímu. Ale uplně. Člověka kterého já označuji jako ' disponujícího vnitřní svobodou' uhranout nelze:)

Bod 4...

+2/0
10.12.2012 6:18

P69a63v38e90l 74S74y49c40h62a 5486607223726

K bodu 4 ... Bych napsal jen to, že rodiče jsou jen část. Prakticky je to celá kultura která ovlivňuje to, čemu Vy říkáte ' vnitřní rodič ' už jen narození do kulturního kontextu Vás nutí přebírat pravidla která nejsou 'vaše', protože nedostanete příležitost jim porozumět. Zǎnete se jimi řídit, ale ve skutečnosti je přijal jen ten co tak funguje - ve vAšem slovníku ' Vnitřní rodič '. Naše kultura je vyspělá, nebo spiš bych řekl ' rozvinutá ' a dává předpoklad vzniku hodně problémů, protože schopnost 'zůstat vniťně svobodný' naše kultura ani nepopsala, natož aby s tím seznámila děti ve škole, školce, a tím pádem ji ani rodiče nerozumí. Celke hezky to popisují 'čtyři dohody'. 

A když se podívám kolem sebe, vleklou vnitřní válku bojuje 999 lidí z 1000.

Schopnost nebýt vnitřně schizofrenní naopak nemá téměř nikdo a život těchto lidí pak vypadá jen jako věčný pokus o útěk z této schizofrenie.

Popsal jste to dobře a přeju si aby díky Vám spousta lidí porozuměla:)

Hezký den

+2/0
10.12.2012 6:32
Foto

J65a17n 34H92a36v20e35l26k73a 3181916421475

Děkuji za povzbuzení, zdá se, že dost dobře víte o co jde. I já si přeju, aby tento blog pomohl aspoň někomu. Věřím, že i pouhé promýšlení těchto principů může pomoci tomu, kdo tu pomoc potrebuje. K predispozici - samozřejmě že funguje, především prostřednictvím rodové karmy. Jsem přesvědčený, že do ní nastupujeme vědomě, že máme vliv na volbu svého zrození, že se k němu rozhodujeme v souladu s našim dlouhodobým vývojovým konceptem.

0/0
10.12.2012 10:37

P37a36v81e36l 50S20y60c52h70a 5586257633736

O tom přesvědčen nejsem ale nevylučuju to:)

0/0
10.12.2012 10:48

D68a53n41a 73M88a94š31k15o70v53á 4235464941862

BRAVO! Ke všem vašim příspěvkům R^R^R^

0/0
15.12.2012 10:14

J54i38ř95í 55N45o57v37o47t23n58ý 2358973504605

A která část vnitřního rodiče to je? A která část vnitřního dítěte to taky je? A otisk kterého z rodičů je tím vnitřním rodičem? A vnitřní dítě je dáno biograficky nebo je to přeneseno od rodičů nebo od jiných generací v systému rodičů nebo dokonce ze systému kolektivního nevědomí?

+1/−2
10.12.2012 10:45

P29a93v58e18l 39S61y50c81h84a 5986287963216

Ptejte se na to co Vás zajímá, pokud možno popořadku:)

0/0
10.12.2012 10:47

J41i66ř81í 67N88o54v32o16t24n74ý 2128783154465

Já se ptám pana Havelky, ale klidně můžete odpovědět i vy.

+1/0
10.12.2012 10:52

P31a39v81e48l 90S54y69c85h75a 5946157173426

Tak pokud se ptáte pana havelky, reagujte na pana Havelku a ne na mě:)

Zeptám se, jaké máte vzdělání? 

Já se odkazuju na 4 dohody jako na dílo ve kterém je dost podstatného vyřčeno. Znáte jej? 

Ptám se jen proto abych věděl jakou řečí s Vámi hovořit aby nedošlo k nedorozumění...

0/−1
10.12.2012 10:54

J45i71ř53í 95N36o48v45o94t79n41ý 2908453524275

Já se ptám jako psycholog, který se tím zaobírá a který 4 dohody považuje za dílo fajn, nicméně pro léčení depresí nebo jiných psychických poruch absolutně nedostatečné a zavádějící. Taková hezká esoterika v praxi. A přidejte k tomu ještě Secret. Mimochodem, pan havelka neodpovídá, takže platí to, co jsem o něm napsal výše.

+1/−1
10.12.2012 17:56

P54a14v29e55l 38S33y25c29h51a 5126607373526

Víte, pokud se o duševń zdraví staráte až tehdy když uznáte za vhodné jít k lékaři ... Tedy k psychiatrovi ne k psychologovi, pak není něco v pořádku, nemyslíte? Cesta k depresím není o otevřených dveřích ale o kroužení kolem těch dveří v menších a menších kruzích. Secret je něco jinýho. A Moc př´tomného okamžiku zase něco jiného. Podstatné ale je že dokážou člověku popsat podstatu fungování tak jak se o tom běžně nemluví a dokáží změnit pohled na jeho nemoc. A já věř´m a moc dobře vím proč věřím, že dokáží spoustě lidí pomoct i z cest k hluboké depresi. Prášky dodají člověku sílu chtít věci měnit, ale pokud neví jak, nepomůžou. Pokud jste psycholog, pokud vím, prášky stejně nemůžete psát, takže máte omezený přístup k práškování. Neříkám že nehrají pozitivní roli, ale dávají jen rámec pomoci... Bez nich by to někdy nešlo, ale jen s nimi stejně tak.

ps: co dělá deprese. Ale, beru prášky. A je ti dobře? Ne, ale je mi to jedno...

+2/−1
10.12.2012 19:34

J51i55ř89í 86N62o81v22o85t43n70ý 2788743404685

Ani 4 dohody ani Moc přítomného okamžiku nejsou a nikdy by neměly být knihy, na základě kterých by lidé měli lépe fungovat. Mohou pomoci, když je člověk jenom dezorientován a neví kudy kam. V žádném případě bych je nikdy nedoporučoval lidem s depresemi. Neřeší totiž základní příčinu depresí ani psychických nemocí ani dokonce psychotických stavů. Naopak, mohou deprese jenom zesílit. Zkuste si přečíst raději Arthura D. Janova - Prvotní výkřik nebo D. Kalscheda - Vnitřní svět traumatu.

0/0
10.12.2012 19:51

P50a50v97e90l 12S47y36c25h80a 5566487753826

Promiňte,  ale pokud jste třeba 4 dohody pochopil, nenapsal byste co píšete. Dezorientováno je kolem mě 999 lidí z 1000. Znovu říkám, cesta k depresi není jako otevření dveří. Je to cesta.  Nevím na základě čeho soudíte co řeší a co neřeší. Pokud píšete že mou deprese jenom zesílit, pak to můžu směle označit za lež:) matematiky řečeno... Stačí jeden příklad´který o popírá a výrok je neplatný... Prohlašuju tedy, váš výrok je neplatný:)

Zeptám se vás... Můžete se cholerik proměnit na flegmatika?:)

0/0
10.12.2012 20:00

J27i26ř30í 50N44o98v95o93t49n88ý 2538383634405

Lež? Ach jo, nerozumíte tomu ani nevíte, o co se jedná a chcete fundovaně diskutovat?

+1/0
10.12.2012 21:25

P41a20v43e49l 80S97y64c74h77a 5526207583886

To jestli o tom něco vím nebo ne si můžete jen domyšlet a zřejmě tak i činíte. Píšete že něco může deprese jenom zesílit. Ptám se na základě cleho to píšete. Pokud píšete JENOM zesílit, znamená to že vylučujete cokoliv jiného. To je normálń logika. Pokud se jí nebudete držet, diskutovat nemůžete i kdybste o depresích věděl vše na světě. Tak se nečilte:) a ano, cokoliv co nemůžebýt pravdou je zákonitě lež.

0/−1
10.12.2012 21:43
Foto

J26a35n 73H43a48v85e97l93k69a 3221296431745

Zrovna čtu Arthura D. Janova - Prvotní výkřik a  vzpomněl jsem si na Vás. Pokud jste schopen podle této knihy terapeutovat, stanu se Vaším žákem :-). Podle mě to totiž nelze. Tato kniha inspiruje lidi akorát k tomu, aby vnímali sebe jako neurotické jedince, a probouzí přesvědčení, že pokud neabsolvují prvotní terapii, nemohou žít plnohodnotný život. Přesně toto zrovna teď potrefilo mého kamaráda. Běduje, že nemá půl milionu, aby se mohl vypravit za Janovem do Kalifornie, protože jenom ten by ho mohl vyspravit, i jemu totiž může pomoci pouze prvotní terapie. Proč tady tuto knihu doporučujete? Dočetl jste ji? Porozuměl jste jí? Aplikujete ji ve své terapeutické praxi?

0/0
10.2.2013 16:35
Foto

J44a73n 10H60a54v62e48l16k94a 3141466161675

Děkuji za názornou ukázku, kudy kráčí "moderní psychologie". Ve světě Vašich komplikovaných teorií má Vaše otázka možná nějaký smysl, ale mimo Váš umělý svět nemá smysl vůbec žádný, podobně jako klasická otázka "kolik andělů se vejde na špičku jehly".

+1/−1
10.12.2012 21:55
Foto

J77a28n 52H47a76v39e85l19k78a 3681746551155

Trochu se ztrácejí souvislosti, proto připomínám, že zde reaguji na výše uvedenou rafinovanou otázku pana Novotného, cituji:

„A která část vnitřního rodiče to je? A která část vnitřního dítěte to taky je? A otisk kterého z rodičů je tím vnitřním rodičem? A vnitřní dítě je dáno biograficky nebo je to přeneseno od rodičů nebo od jiných generací v systému rodičů nebo dokonce ze systému kolektivního nevědomí?“

Podrobný popis terapie vnitřního dítěte uvádím v článku: 

http://janhavelka.blog.idnes.cz/c/116487/4-Terapie-vnitrniho-ditete.html

+1/−1
11.12.2012 8:47

J51i64ř45í 70N96o23v16o15t63n89ý 2738273974575

To je přesně to, co jsem se ptal ve svém příspěvku a co vám tehdy v diskuzi říkal nick qu intana. To je jako jedno vnitřní dítě? Jenom jedno trauma? Jenom jeden zásek? Ale jděte, pane Havelko, lidi jako vy škodí vysloveně lidem, miísto toho, aby jim pomáhali.

+1/−2
13.12.2012 23:37
Foto

J20a82n 30H30a37v36e80l18k79a 3511316451895

Děkuji za další ukázku bohužel obvyklého přístupu oficiální psychoterapie. Nemusíte nic zkoumat, jste tak dobrý, že to rovnou všechno víte.  

Jste MUDr. Jiří Novotný s psychiatrickou ordinací na Praze 10? Vaši pacienti Vás hodnotí takto: 

"Tohoto doktora lze zařadit mezi další, kteří vůbec neporadí, nepodpoří, nepomůžou. Nedokáže se vůbec vcítit do pacienta nebo se spíše ani jeho pocity pochopit nesnaží. Vychází jen z holých faktů, které nastuduje v knížkách a podle toho jede, měl by se snažit více pochopit své pacienty a podle toho s nimi jednat, už to samo o sobě může být podporou, a nejen dávat najevo nepochopení a lhostejnost a tím stav akorát zhoršovat! Není vidět žádná snaha o pomoc či podporu pacienta jako člověka s duší a pocity, pacient je pro něj jen odbytá práce a pár bodů pro pojišťovnu!" (www.znamylekar.cz/jiri-novotny3/psychiatr/praha-10)

Jste to Vy? Sedělo by to k Vám, podle toho, jak se projevujete zde.

+1/−1
15.12.2012 10:05
Foto

J56a65n 64H15a34v15e48l20k82a 3691336171325

Nejsem teoretik, spisovatel studií, jsem terapeut a píšu o své vlastní praxi. Zatím tato terapie pomohla asi úplně každému, kdo přišel do terapie na antidepresivech a byl ochoten se sebou něco udělat. Těch 20 % si tam nechávám jako rezervu :-). A nevím ani o žádné recidivě. Odkaz Vám mohu dát na reference od mých klientů. Většina z nich tam má uveden kontakt. Zeptejte se přímo jich, to je nade všechny studie.

Viz www.transformacni-terapie.cz/zk.php

+1/−1
10.12.2012 0:20

O10t61o 24K38o77s30t78a 8810759365585

K těm 80 procentům, co je zmiňujete v úplném závěru, jste došel jak, mohu-li se zeptat? Nějaká studie? Můžete dát na ni odkaz? Díky..

+1/0
9.12.2012 23:45



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.